2016年10月9日 星期日

【歌曲/翻譯字幕MV】James Arthur - Say You Won't Let Go :: 永不放手 :: 中文歌詞翻譯



James Arthur - Say You Won't Let Go

詹姆士.亞瑟 - 永不放手




深愛著一個人

伴著她 守護她 愛著她

雙手緊握踏向未來的每一步

永不放手



還記得Impossible嗎?由英國X Factor選秀出身歌手James Arthur創作演唱的佳作,在當時大紅了一陣子,而現在他回來了,帶著一首打進英榜單曲第一的主打:Say You Won't Let Go,推出後也是廣受好評。

這首也是深情風,講述著一個男子對女孩的愛戀,寫出兩個人的相依感情,日常中展露的是無盡的愛情。



它的每一段歌詞都不重複,一點一滴講述深情,配上Arthur深厚的嗓音,我認為這是近期我聽到最為動人的歌曲。

MV簡單的黑白襯出深遠感情,我想每個人心底都是冀望著未來感情能如此一般。


為你獻上 James Arther - Say You Won't Let Go 中英字幕MV


這支字幕MV是由我翻譯上字的~~,請至西洋Music>Wisher頻道訂閱支持我!




I met you in the dark,
與你在黑暗中相遇
you lit me up.
而你點亮了我的視野
You made me feel as though,
你使我體認,似乎
I was enough.
有了你,我已完滿無缺

We danced the night away
我們徹夜舞步全場
we drank too much,
我們一杯兩杯醉倒
I held your hair back when
替你提著秀髮
you were throwing up.
在你宿醉反嘔時

And then you smiled over your shoulder
看著你敞懷真心笑著
for a minute I was stone cold sober
當下,我頓時再清醒不過
I pulled you closer to my chest.
將你溫柔地往胸裡抱

And you asked me to stay over
而你要我留下一宿
I said I already told ya
我告訴你我早說了
I think that you should get some rest.
你得好好休息才行

I knew i loved you then
從那時,我知道我是如何深愛你
but you'll never know
但你將永不知曉這份深重
cause I played it cool when I
因為我故作自我耍酷,每當
was scared of letting go.
我害怕失去你的瞬間
I knew I needed you
我意識到我需要你在身邊
but I never showed.
但我從不展現這份感情
But I wanna stay with you
但我想與你共肩緊握雙手
until we're grey and old.
踏過每一步直至老去
Say you wont let go
對我說,你不將放手離去
Just say you wont let go.
應許我,你永遠在我身旁

I'll wake you up with some
我會喚醒你於早晨
breakfast in bed,
獻上早餐給床上的你
I'll bring you coffee with
順上一杯咖啡和
a kiss on your head.
一個額頭上的輕吻
I'll take the kids to school,
我會送孩子到學校
wave them goodbye.
揮手目送他們
I'll thank my lucky stars
我得感謝我那運氣
for that night.
能在那晚與你共度 

When you looked over your shoulder
當你轉過頭來望向我時
for a minute I forget that I'm older
那一瞬間,我忘卻了自己的年老
I wanna dance with you right now.
 想與你深情共舞如年少時
Oh oh

And you look as beautiful as ever,
而你的美麗雋永如一
and I sweared that everyday would get better
我願誓言讓每天都更加美好
You make me feel this way somehow.
是你使我如此相信這份篤定

I'm so in love with you,
我陷入對你滿溢的愛河
and I hope you know.
我希望讓你意識:
Darling your love is more
親愛的,你的情意 你的愛
Than worth its weight in gold
遠比銀貴重 遠比金深重
We've come so far my dear,
我們攜手踏過如此遙遠
look how we've grown.
看看我們曾經的成長
I wanna stay with you
但我想與你共肩緊握雙手
until we're grey and old.
踏過每一步直至老去
Just Say you wont let go
對我說,你不將放手離去
Just say you wont let go.
應許我,你永遠在我身旁

I wanna live with you,
我想與你共用生活
Even when we're ghosts.
即使生命已然結束
Cause you were always there for me
因為你總是伴在我身旁
when I needed you most.
在我最需要你之時

I'm gonna love you til
我對你的愛火將閃爍
My lungs give out.
直至我衰竭死矣
I promise til death we part
我承諾,僅死亡能離散我們
Like in our vows
就如同誓言所訴一般
So I wrote this song for you
因此,我作下這首情歌,只為你
Now everybody knows
讓每個生命瞭解
that it's just you and me
你和我,簡單真摯的,愛與愛
until we're grey and old.
踏過每一步直至老去

Just say you won't let go
對我說,你不將放手離去
Just say you wont let go.
應許我,你永遠在我身旁
Just say you wont let go.
我和你,雙手緊握不放





THX 希望你可以留個言! 聊個天~

1 則留言: