2016年6月20日 星期一

【歌曲】Broods - Heartlines ::感情線 緊繫心上的細線:: 中文歌詞翻譯


  BROODS - Heartline  

  BROODS兄妹檔 - 你掌中的感情線  



現代 個性 POP 別緻 的

BROODS情歌




BROODS,是一組紐西蘭的兄妹檔組合,平常走的都比較是輕電音,像他們最有名的Bridges,走的就是這樣有些迷幻、電氣風,比較清新、爽快,但又有些迷濛的感覺,我會推薦一些平常可能不太聽電音的人,也可以去聽聽看他們的歌!!


這首Heartline收錄在他們即將發行的新專輯Conscious,主打是比較硬派一些的Free,也聽上耳的。而這次他們找來了同鄉的
Lorde來跟他們寫這首Heartline,怪不得我一聽這首就讓我迷上了XD





Heartline指的是我們手相中的感情線、愛情線,直譯的話就是心線,僅繫於心的線,我還滿喜歡這種講法的。


歌詞講的也是一段單戀(?)的感情,我覺得歌詞寫得挺有意境的,尤其是副歌,我盡量翻出感覺,但還不到未請多包涵~


為你獻上 BROODS - Heartline






[Intro]
We could fool the datelines
We could jump the statelines
I don't always play nice
But I wanna feel your heartlines
I wanna feel your heart

日界線 為我們所能夠愚弄於掌心
國界線上 有著我們跨越的身影
我不想始終扮好人
你掌中的感情線 是我所想感受的
我如此奢望能體會你的真心

[Verse 1]
Have you been let down by the ones before?
Do you leave too soon to know?
Never fell in love cause I just cut loose
But not when it comes to you

是否有曾 誰使你失望沮喪
你是否走的倉促而錯失了解的機會
重獲無拘無束的我 誓言絕不墜入愛網
但你使我輕易破戒


[Pre-Chorus]
Dressing in black, you're around for the weekend
Dancing at night, you're the light that I won't let go
And I want you close

一襲黑衣 週末的你現身於身邊
狂舞深夜 你是那道我不願鬆手放棄的光芒
奢望 我能與你 緊密親密 

[Chorus]
We could fool the datelines
We could jump the statelines
I don't always play nice
But I wanna feel your heartlines
I'll pick you up at midnight
We'll run to beat the sunlight
We only get the one life
And I wanna feel your heartlines
I wanna feel your heart

日界線 為我們所能夠愚弄於掌心
國界線上 有著我們跨越的身影
我不想始終扮好人
你掌中的感情線 是我所想感受的
我如此奢望能體會你的真心
午夜時分 我接起你手
我們將奔向燦爛晨光
一生僅此我們所得的一次
我所想感受的 是你掌中的感情線 
我如此渴望去感觸你的真心


[Verse 2]
Now we're far apart, in and out of touch
And the words don't mean as much
So I sit across from someone new
But they don't compare to you

而現在我們分隔兩地 朦朧斷續的聯絡
言語並無法真正代表太多
我與新的他相坐約會
但他們都無法與你相匹

[Pre-Chorus]
Lying in bed wide awake, I remember
Dancing at night, you're the light that I won't let go
And I want you close

清醒至極 躺在床上的我回想著
在狂舞深夜 你是那道我不願鬆手放棄的光芒
奢望 我能與你 緊密親密 

[Chorus]
We could fool the datelines
We could jump the statelines
I don't always play nice
But I wanna feel your heartlines
I'll pick you up at midnight
We'll run to beat the sunlight
We only get the one life
And I wanna feel your heartlines
I wanna feel your heartlines

日界線 為我們所能夠愚弄於掌心
國界線上 有著我們跨越的身影
我不想始終扮好人
你掌中的感情線 是我所想感受的
我如此奢望能體會你的真心
午夜時分 我接起你手
我們將奔向燦爛晨光
一生僅此我們所得的一次
我所想感受的 是你緊繫心的細線
我如此渴望去感觸你的真心

[Bridge]
Lying in bed wide awake, I remember
I feel
Dressing in black
You're around for the weekend
And I won't let go
Cause I want you close

清醒至極 躺在床上的我回想著
我的感受
一襲黑衣
週末的你現身於身邊
而我不願鬆手放棄
只因 我奢望能與你 緊密親密 

[Chorus]
We could fool the datelines
We could jump the statelines
I don't always play nice
But I wanna feel your heartlines
I'll pick you up at midnight
We'll run to beat the sunlight
We only get the one life
And I wanna feel your heartlines
We could fool the datelines
We could jump the statelines
I don't always play nice
But I wanna feel your heartlines
I wanna feel your heartlines
I wanna feel your heartlines
I wanna feel your heart

日界線 為我們所能夠愚弄於掌心
國界線上 有著我們跨越的身影
我不想始終扮好人
你掌中的感情線 是我所想感受的
我如此奢望能體會你的真心
午夜時分 我接起你手
我們將奔向燦爛晨光
一生僅此我們所得的一次
我所想感受的 是你掌中的感情線 
日界線 為我們所能夠愚弄於掌心
國界線上 有著我們跨越的身影
我不想始終扮好人
你緊繫心上的細線 是我所想感受的
我所想體會的 是你緊握的心線 
我如此渴望去感觸你的真心



2 則留言: